Anslået læsetid: 3 Minutter
Firmaet Jorenku har haft stor succes med at invitere gæster fra 45 forskellige lande til NutriFair.
Med besøg fra 45 lande har firmaet Jorenku, som producerer tørhygiejnemidlet Staldren, en stor andel i de mange udenlandske gloser, der har fyldt messehallerne de sidste par dage.
Og at så stor en del af de inviterede udenlandske gæster har sagt ja tak til at besøge Danmark i disse dage, er ifølge direktør i Jorenku, Johnni Pedersen, også en stor fordel for de øvrige deltagere på NutriFair.
Netværk
“De udenlandske gæster bruger messen som netværk. Både mellem dem selv og mellem de udstillede firmaer. De repræsenterer en lang række driftige importører og forhandlere, som hele tiden er på udkig efter nye produkter i sortimentet, så både de og udstillerne har mulighed for at knytte frugtbare kontakter”, konstaterer han.
Selv har Jorenku også nydt godt af besøgene.
“Cirka halvtreds procent af dem, der har været her, har lagt ordrer, så vi er godt tilfredse, siger Johnni Pedersen.”
Vidensdeling
Ud over de mange handler benytter Johnni Pedersen også messen til at samle erfaringer fra de andre lande.
“Sparring er vigtigt, og vi lærer af andres erfaringer, som vi kan bruge i videreudviklingen af vores produkter”, siger han.
Stor stigning i eksport
Jorenku arbejder målrettet på at øge eksporten og har de sidste syv til otte år oplevet en stigning fra omkring 30 procent til i omegnen af 70 procent.
“Og vi fortsætter der gode arbejder”, lyder det fra direktøren. “Vi har rykket voldsomt i Afrika og Asien de seneste tre år, og nu bevæger vi os også ind på Mellemøsten”.
Johnni Pedersen understreger dog, at det også er vigtigt for dem at være store på det danske marked.
“Vi skal jo gerne kunne vise vores gæster, at vi også har styr på det herhjemme og at det går godt, siger han”.
Kilde: Effektivt Landbrug d. 24. januar 2014