Anslået læsetid: 3 Minutter

Jorenku lancerer unikt tilskudsfoder til fjerkræ
Jorenku lancerer nyt unikt flydende tilskudsfoder til fjerkræ

Jorenku har i tæt samarbejde med Henning Dahl, tidligere ejer af Dan-Liq, udviklet det nye flydende tilskudsfoder Calci-Liq. Det sker for at imødekomme et behov i moderne fjerkræavl om tilskud af vigtige næringsstoffer for at understøtte væksten og sundheden hos høns og kyllinger.

Salgschef hos Jorenku Jamil Al-Shiekhly: ”Vi oplever, at Calci-Liq opfylder et stort behov i markedet. Som en af de få producenter i Norden af flydende vitaminer og mineraler, er vi stolte af at kunne udvikle flydende fodertilskud.”

Hvad er Calci-Liq?

Calci-Liq er et unikt flydende tilskudsfoder af koncentreret D-vitamin (Hy-D) kombineret med calcium, magnesium og phytase, der tildeles via drikkevandet. Calci-Liq kan anvendes til både æglæggende høner og slagtekyllinger.

Fordele ved Calci-Liq

Selvom produktet er nyt på markedet, har Jorenku haft det ude hos flere landmænd. Blandt andre hos Per Jensen i Klotrup ved Aalestrup, der har slagtekyllinger: ”Jeg bruger Calci-Liq til mine kyllinger efter ca. 4-5 levedøgn og et par dage frem. Jeg kan tydeligt se, at de bliver væsentligt bedre på benene. Derudover bruger jeg også produktet som problemløser ved akut behov. ”

Calci-Liq fås i dunke med 10 L og 25 L og i tromler med 200 L.

Yderligere oplysninger:

Johnni Pedersen
CEO Jorenku A/S
e-mail: johnni@jorenku.dk

Jamil Al-Shiekhly
Head of Sales Jorenku A/S
e-mail: jamil@jorenku.dk

Om Jorenku A/S

Jorenku A/S blev grundlagt i 1991 af Johnni Pedersen, der stadig ejer og driver virksomheden. Jorenku har siden begyndelsen været førende på markedet inden for hygiejne og desinfektion til husdyr med det primære produkt Staldren®. Efter Jorenku i 2017 overtog Dan-Liq, produceres også flydende vitaminer og mineraler samt organiske syrer. Jorenku er beliggende ved Tappernøje på Sydsjælland, men er til stede i over 70 lande.