Flere end 150 danske og udenlandske virksomheder har allerede reserveret stand på NutriFair.

Stærk international profil på fagmessen NutriFair 2016
Stærk international profil på fagmessen NutriFair, hvor de første 150 stande allerede er booket til messen i 2016

Fagmessen for animalsk landbrugsproduktion, NutriFair i MESSE C Fredericia, har på få år fået et bredt, internationalt islæt både på udstiller- og besøgssiden. Flere end 150 danske og udenlandske virksomheder har allerede reserveret stand på næste års fagmesse, så 2016-udgaven bliver ingen undtagelse.

De besøgende kan blandt andre møde den polske foderstofvirksomhed ETOS, som er ny udstiller i NutriFair-sammenhæng:

NutriFair er en landsdækkende og vigtig messe inden for husdyrproduktion, og vi forventer, at en stor del af de danske landmænd deltager. Det vil derfor være et godt sted at skabe værdifulde kontakter, konstaterer Uffe Bloch, som repræsenterer ETOS i Danmark.

Den skotske udvikler og producent af hygiejneprodukter til animalsk produktion, Kilco International Ltd. er også ny på NutriFair.

Danske landmænd er foregangsmænd i at reducere brugen af antibiotika ved at indføre høje standarder for hygiejne og desinfektion. Vi glæder os meget til at møde og samarbejde med erhvervet på NutriFair, siger Kilco´s kundedirektør Johan Smit.

Også Bröring GmbH, en af Tysklands største foderproducenter, ser frem til NutriFair. Bröring udviklede for få år siden CulinaCupline systemet til at give smågrise i farestalden supplerende mælk og flydende prestarter.

Vi deltager på NutriFair, fordi vi mener, det er den vigtigste messe for svineproducenter i Danmark. NutriFair falder godt i tråd med Brörings produktprogram til svineproducenterne, påpeger Area Sales Manager Jan Bjerg.

Hollandske Schippers er en trofast udstiller, som år efter år vender tilbage til NutriFair.

For fjerde gang i træk deltager vi på NutriFair for at møde landbrugets førende iværksættere og vise dem vores særlige tilgang til moderne husdyrproduktion, hvor produkter, teknologi og viden samles i koncepter. Det store antal beslutningstagere blandt NutriFairs besøgende gør messen til det helt rigtige sted for os at være, siger Schippers´ Division Manager Pigs, Mart Smolders.

45 lande

Den sydsjællandske virksomhed Jorenku vil også sørge for mange forskellige tungemål i gangene i MESSE C. Firmaet bag det populære tørhygiejnemiddel Staldren er nemlig værter for en stor gruppe af kunder og forhandlere fra hele verden.

De mange gæster kommer blandt andet fra Brasilien, Canada, Rusland, Tyrkiet, Pakistan, Egypten, Saudi-Arabien, Malaysia, Kina, Japan, Kenya, Nigeria samt en lang række europæiske lande.

Gruppen optager hele Hotel Medio i Fredericia i dagene omkring messen.

Om dagen er vi på messebesøg, hvor vi blandt andet har seminarer på vores stand, og om aftenen hygger vi os med god mad og levende musik. Der bliver delt informationer og erfaringer på kryds og tværs, og der bliver virkelig skabt nogle gode netværk på den måde, fortæller Johnni Pedersen, direktør i Jorenku.

NutriFair kan i 2016 fejre fem års jubilæum, og lige fra starten har Johnni Pedersen benyttet lejligheden til at invitere store, internationale delegationer til messen. Det er en gevinst for alle, mener han.

Vi knytter endnu tættere bånd til vores kunder og forhandlere under deres besøg. Og samtidig får “vores” besøgende og de andre udstillere rig lejlighed til at mødes – der er indgået mange gode handelsaftaler i de forløbne år, lyder det fra Johnni Pedersen.

Selv om internationalt islæt ikke i sig selv har været et mål med NutriFair, glæder det alligevel messens projektleder, Peter Sunesen, at så mange forskellige nationaliteter allerede nu har meldt deres ankomst. Vores fokus har aldrig været på at gøre NutriFair til en stor fagmesse med store stande og besøgende fra hele Verden. I stedet har vi koncentreret os om at skabe et fagligt stærkt mødested for landbruget, der giver besøgende og udstillere de bedst mulige betingelser for at gøre forretning. Når det så er sagt, er jeg naturligvis meget glad for, at NutriFair på relativt kort tid er blevet så kendt og anerkendt også uden for Danmarks grænser. Forskelligheden blandt udstillerne er med til at give en messe kvalitet, så det er faktisk i høj grad også udstillernes fortjeneste, at NutriFair har udviklet sig så hurtigt.

Vi har med NutriFair hele tiden gjort os umage for at levere det til landbruget, som branchen efterspørger. Den linje vil vi altid følge, konstaterer Peter Sunesen.

Kilde: maskinbladet.dk, 8. oktober 2015